piątek, 8 kwietnia 2016

Cats

                           









Kot, prosty drapieżnik czy może uroczy indywidualista? Większość z nas z pewnością była/jest posiadaczem takiego czworonoga, jednak znaczna część nigdy nie się nie zastanawiała nad pewnymi  zachowaniami swoich pupilów. Kot to kot. Mam nadzieję, że poniższe ciekawostki sprawią, że niektórzy zmienią zdanie na ich temat i docenią ich obecność. Sama jestem właścicielką kota. Przygotowując ten post, czytając te wszystkie ciekawostki i nie tylko ciekawostki z różnych blogów, forum stwierdziłam, że muszę się z Wami nimi podzielić. Zapraszam do lektury.




Uzdrowicielskie właściwości kota

Nie od dziś wiadomo, że koty mają pozytywny wpływ na zdrowie swoich właścicieli. Przede wszystkim głaskanie kota nie tylko odpręża, ale także redukuje u człowieka poziom stresu. Kilkuminutowa zabawa z naszym pupilem wpływa na nasze samopoczucie, podwyższa poziom endorfin, co powoduje błyskawiczne polepszenie humoru. Jeżeli nadal to dla Was mało, mogę dodać, że koty same odnajdują źródło bólu w organizmie człowieka, kładąc się tam ogrzewają dane miejsce, zmniejszając ból.


Mruczenie

Koty mruczą przede wszystkim, gdy są zadowolone, ale także kiedy są przestraszone, ciężko chore, gdy umierają. Do dzisiaj nie jest do końca wyjaśnione w jaki sposób wydają takie dźwięki. Mruczenie wpływa na regenerację kości, ścięgien, mięśni i wiązadeł oraz przyspiesza gojenie ran.





Postrzeganie świata

Koty widzą świat zupełnie inaczej niż my. Ich pole widzenia jest większe, wynosi 285 stopni, podczas gdy ludzkie to około 210 stopni. W porównaniu do nas widzą w ciemności. Jednak intensywność kolorów jest u nich mniejsza.




Inteligencja właścicieli 

Według najnowszych badań właściciele kotów osiągają wyższe wyniki w testach na inteligencję niż właściciele psów. Są też bardziej wrażliwi i otwarci.  




Doskonały przyjaciel

Większość stwierdzi, że pies jest najlepszym towarzyszem człowieka. Warto jednak zwrócić uwagę, że kot mimo swojego trybu życia (indywidualisty) może okazać się naszym najlepszym przyjacielem. Z własnego doświadczenia wiem, że można bardzo przyzwyczaić się do takiego czworonoga, jakim jest kot. Po kilku latach tworzy się niezwykła więź między pupilem a właścicielem.



Sen 

Koty śpią przeciętnie 15 godzin dziennie, niektóre potrafią przespać nawet do 20 godzin w ciągu doby. Około ¾ kociego spania to tak naprawdę drzemka. Koty w stanie drzemki oszczędzają energię i odpoczywają, jednak są w trybie czuwania – mogą w każdej chwili się obudzić. Jeżeli koty podczas głębokiego snu poruszają wąsami lub drgają im łapki jest duża szansa, że właśnie o czymś śnią.



Pionowe źrenice

Pionowe źrenice pozwalają na dużą zmianę ilości światła, które wpada do oka. Dzięki temu zwierzęta dobrze widzą po ciemku, ale też światło nie oślepia ich w ciągu dnia.




Wibrysy 

Kocie wibrysy to nie tylko ozdoba. Służą komunikacji oraz rozpoznawaniu otoczenia. Są zazwyczaj takiej długości, jak szeroki jest kot. Dzięki temu kot może zorientować się, czy zmieści się do danego otworu.




To tylko garstka ich możliwości, cech. A Wy co myślicie o kotach? 
A może jesteście właścicielami tych sierściuchów? 

Dajcie znać. ;) 

13 komentarzy:

  1. Wspaniały post! Cała prawda o kotach :') Ja mam akurat psa ale koty lubię tak samo ♥
    U mnie nowy post :)
    http://aaabydidi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow mega dużo dowiedziałam się o moim kocie :))
    nulaamynewblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie przepadam za kotami :)


    Kochana mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/04/wiosenne-nowosci-z-romwe-i-shein.html
    Bardzo mi zależy, dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post, ale ja osobiście nie przepadam za kotami. Mam jednego, ale był wychowany przez innych właścicieli i teraz chodzi po wszystkim w domu oraz niszczy różne rzeczy..

    xjulliettx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisane!
    Uwielbiam koty <3 Sama mam 3 :D
    Co powiesz na obs/obs? :)
    Jeśli tak to zacznij i daj znać u mnie że obserwujesz ;)
    http://lonnelly-inspirations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. koty są urocze, ale osobiście wolę psy

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam koty, wielu z tych rzeczy nie wiedziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post! Mam kota Franka w domu także wiem o czym piszesz! Z tym snem masz całkowitą racje, niby śpi ale choćby cichutki dźwięk a ten już patrzy co się dzieje :D

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdyby nie ta ich sierść, która jest dosłownie wszędzie... :D

    Nowy post - zapraszam!
    Zaobserwuj jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham koty :D To takie milusińskie i szatańskie zwierzątka! :)
    Poklikasz w to co ci się spodoba? :)
    http://allegiant997.blogspot.com/2016/04/wishlist-banggood.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tam uwielbiam i koty i psy. Chociaż z przewagą dla psów. Fajnie by było mieć w domu i psa i kota, bo ja ogólnie kocham zwierzęta.

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam koty, sama mam cztery i kocham, kiedy wszystkie mruczą albo położą się obok mnie, gdy już zasypiam. To prawda, że mogą być najlepszymi przyjaciółmi. Zawsze, kiedy jest mi smutno to jeden z nich przybiega do mnie, liże, miauczy, kładzie się - od razu człowiekowi lepiej! :D

    http://abonentpozazasiegiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń